Weekendje terug uit Maastricht

Zondagochtend in de relax stand. Luc is dit weekend thuis, na twee weken intensieve start op de toneel academie in Maastricht (bewijs). Ik ben hem vrijdag gaan ophalen met de auto. Hij had die dag net zijn rijbewijs opgehaald, dus terug vanuit Maastricht kon hij gelijk rijervaring opdoen. Het voelde erg vertrouwd om naast hem te zitten.
Luc gaat vanmiddag weer vroeg met de trein naar Maastricht. Dineren wordt dus niets meer, daarom doen we aan het eind van de ochtend een "Full English" brunch. Hoeft hij niet met lege maag terug.We moeten nog wel hard aan de slag om te strijken en was op te vouwen;).

Gisteren geprobeerd om weer eens hard te lopen. Dit bleef echter beperkt tot 200 meter. De schokken van het lopen deden nog teveel pijn in mijn enkel. Verder lopen had het alleen maar verergerd. Nog een weekje rust dus. Ik had echter wel wat beweging nodig. Daarom de Tacx maar opgezet en gekeken of dit wel ging. En dat werkte gelukkig. De stabiliteit van de fiets helpt om pijnloos te kunnen rondtrappen. Ik merkte wel dat mijn pedaal nog niet optimaal is afgesteld. Ik heb hem wel strakker gezet, maar ook dan schiet ik er nog uit. Dit moet ik wel laten nakijken voordat ik weer de weg opga. 's Avonds was de enkel nog wel gevoelig, ook met Tacxen nog maar rustig aan dus.
Dit weekend had ik eigenlijk de Mergelland tweedaagse willen fietsen. Had... Ja ik dacht dat ik mijn inschrijving goed had afgerond. Toen ik echter hoorde dat vrienden al e-mail correspondentie van de organisatie hadden gekregen begon ik toch te twijfelen. Bij nazoeken bleek ik geen bewijs van inschrijving te kunnen vinden. Het inschrijven gebeurde in de tijd van het afronden van mijn scriptie. Was ik toch te veel met andere dingen bezig. Achteraf misschien goed want dit had toch een behoorlijke belasting van mijn enkel geweest.

Verleden week naar het Take Root festival geweest. Weer leuke bands en singer-songwriters gezien. Josh T Pearson bijzonder maar ook moeilijk, Ismael Nash Gripka aardig, War on Drugs hypnotiserend, Kurt Vile rommelig, Jolie Holland vervelende zang, Tallest Man on Earth goed en een persoonlijkheid op het toneel en helaas Ron Sexsmith tegenvallend saai. Jammer want de platen van Ron zijn mij nog steeds dierbaar. Al met al een leuke avond, maar wel een mindere aflevering van het festival vergeleken bij vorig jaar.

Voor het werk momenteel druk in de weer om de laatste hand te leggen aan de "Bewust veilig leidinggeven" cursus die ik volgende week voor het eerst ga geven. Spannend maar ik heb er ook wel erg veel zin in. Ik merk dat ik ook in het weekend hier veel mee bezig ben in mijn hoofd. Verder doe ik mee met een team aan een incident onderzoek, waarbij een gestapelde zeecontainer door de wind naar beneden is gevallen. Gelukkig zonder schade, maar het is goed om te onderzoeken hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen. Niet alleen binnen NAM maar ook in Nederland / de wereld. Ik begrijp namelijk dat lege zeecontainers vaker gestapeld worden.
Voor onze Europese organisatie ga ik de management review (van ons veiligheidsmanagement systeem) voor Nederland begeleiden. Een mooie nieuwe uitdaging.

Vorige week bij het open huis van mijn broer en gezin geweest in Zelhem. Leuk om de moestuin nu in het echt te zien. Zij hadden op die dag een Barista ingehuurd, toch weer wat nieuwe dingen gehoord over koffie en thee zetten. En natuurlijk heerlijke koffie gedronken.'s Avonds bij vrienden van ons, die in de buurt wonen, heerlijk uit de eigen moestuin gegeten. Rondom Zelhem is een echt moestuinen gebied hebben we ervaren.

Sjef heeft inmiddels goed in de gaten hoe het Sonos systeem werkt. Gisteren kwam ik thuis en schalde Alamo Race Track door de kamer. Dat komt mooi uit want ik heb al kaartjes voor het concert in de Amer. Een vader zoon experience!

Nog even melden dat ik in de ban ben van Hipstamatic. Wat een geweldig leuke App voor de iPod.  Werkt echt verslavend om hier kiekjes mee te maken.


Reacties