Over muziek en opvoeden

Om met muziek te beginnen.
Dinsdagavond naar de Amer geweest om een concert van Rory Block te zien. De grand old lady van de blues was goed in vorm. Twee prima sets, waarbij vooral de passie van de acapella gezongen nummers mij is bijgebleven. Tussen de nummers door vertelde zij over de ontmoetingen met blues-grootheden, die haar hadden geïnspireerd.  Dit gold ook voor haar moeder, die veel voor haar had gezongen.

Vorig weekend de nieuwe plaat van Perquisite, via mijn abonnement bij e-music, gedownload. Heerlijke feel-good plaat, een zomerplaat in de herfst. Net wat ik nodig had als achtergrond voor het doorworstelen van scriptiegegevens.

Naast het werk aan mijn scriptie heb ik gewerkt aan de presentatie voor de Management Intervention Workshop voor de leidinggevenden van de Land Asset van NAM. Het doel van de workshop is de deelnemers bewust te maken van de invloed, die zij kunnen hebben op het verbeteren van de veiligheidsprestatie.
In mijn presentatie heb ik geluidsfragmenten verwerkt van Bachman Turner Overdrive (BTO). Ik maak de link tussen gedrag kopiëren-opvoeden. Mijn kinderen, Luc en Sjef,  hebben de liefde voor BTO van mij overgenomen. Voorbeeld gedrag op het gebied van veiligheid door leidinggevende wordt ook overgenomen door medewerkers.
De presentatie wordt steeds beter, door sparren met zoonlief en de presenteerfabriek.

De workshop woensdag pakt goed uit. Het geheel staat!
De geluidsfragmenten in mijn presentatie werken. De zaal vindt het leuk maar ook vreemd, zie ik aan de gezichten. Er is een hoop energie in de zaal tijdens de discussie over de stellingen. De boodschap, wees aanwezig op locatie en ben er voor je mensen, komt denk ik goed over. Kijken wat het effect wordt op de veiligheidsprestatie. We komen erop terug.

’s Avonds aankomst in Hotel New York, Rotterdam. Hier ontmoet ik mijn vrienden. We eten een hapje en praten gezellig bij. Wat is het toch een sfeervol Hotel.



De volgende dag via kantoor Schiedam naar de STOP op Middelie. De sfeer is hier goed en de zaken waren goed voor elkaar.
Sfeer draagt positief bij, bedenk ik mezelf. Iets wat ik kan meenemen naar de Rotterdam STOP. Verder geen voorbereidingen voor deze STOP gedaan vanwege de herfstvakantie in West.

Tussen de bedrijven door lekker kunnen hardlopen. De conditie is goed. Wel ben ik afgehaakt voor de Wintertriatlon (met dank aan Piet voor het vinden van een vervanger). Ja, ook ik moet af en toe mijn ambitieniveau bijstellen.

Reacties