Zeventien.

Niet zomaar een getal. Zeventien jaar geleden werd onze jongste zoon geboren. Het was dus een feestweek.
Dit zou dus een blog van bespiegelingen kunnen worden. Wat gaat de tijd snel en zo. Maar daar ga ik jullie niet mee vermoeien, alhoewel het mij wel bezig heeft gehouden. Heeft denk ik ook met de vallende bladeren te maken. Daar wordt een mens melancholisch van. Veel buiten zijn, hardlopen, wandelen en zon pakken waar mogelijk, is denk ik de beste remedie. 

Wat ook helpt is het grote kabouter Wesley boek, dit was een van de kado’s voor mijn zoon.   Relativeert, al was het maar omdat het kabouterboek nogal buitenproportioneel is.

Het denken over schrijven heeft me deze week ook bezig gehouden. Wat kan je wel en niet op je blog met eenieder delen. Zeker wanneer er ook informatie van het bedrijf op komt te staan. Openheid en zorgvuldigheid zijn zaken die bij mij bovenkomen wanneer ik aan mijn blog denk. Maar beide zaken kunnen bij een lezer weleens anders overkomen.
Dat merkte ik aan de wekelijkse highlights die we als afdeling rondsturen. Hierin beschrijven we onder andere zaken die we als veiligheidskundigen bij locatiebezoeken tegenkomen. Een constatering over een locatiebezoek in Schoonebeek was bij de projectleider verkeerd overgekomen. Komende week gaan we samen om de tafel om dit te bespreken.

De voorbereidingen van de STOP in Rotterdam zijn in volle gang. De Project Risico Analyse die we deze week hebben gedaan was goed voorbereid en hierdoor verliep de bijeenkomst soepel. Ik heb er enorm veel zin in om volgende week te gaan meedraaien. We gaan zondag al beginnen met de installatie veilig te stellen. Hierbij wordt de productie gestopt en wordt de installatie drukvrij gemaakt. Ik kijk ernaar uit. Hier besteed ik graag een deel van mijn zondag aan.

We zijn deze week met de scriptiegroep voor de HVK bij elkaar gekomen. Om te bespreken waar we staan en om elkaar te stimuleren. We hebben ook een bezoek gebracht aan de NAM locatie in Norg, waar we ondergronds gas opslaan.  Vandaar uit zijn we ook naar een gasverdeel-installatie van Enexis gegaan in een woonwijk in Norg. Leuk om zo verschillende facetten van gaswinning, opslag en distributie naar huishoudens te zien.

Toch nog een paar bespiegelingen, maar nu vooruitkijkend.
Zouden we over zeventien jaar nog een STOP hebben op Rotterdam of is het veld dan al leeg? Over zeventien jaar is Feyenoord vast weer in de running voor het kampioenschap. Ben ik over zeventien jaar al bijna klaar met mijn werkzame leven?
We zullen het zien.
Mijn gedachten gaan deze week allereerst uit naar mijn nichtje, die een zware operatie moet ondergaan vanwege darmkanker. We duimen.

Reacties