Leegte; een gat?

Een vreemde week, niet meer op de Rotterdam STOP. Gewoon in Assen op kantoor en thuis studeren. Het laatste tentamen van de HVK opleiding, over managementsystemen. 

Het lijkt een beetje of ik in een gat gevallen ben. Het was leuk, leerzaam en een geweldige ervaring, die STOP week. Veel tijd om erover na te  denken heb ik echter niet. Het tentamen moet worden voorbereid. Veel stof over managementsystemen en organisatiestructuren. Met een aantal mind-maps (zie ook voorbeeld plaatje, niet van mij overigens) probeer ik structuur aan te brengen en het tot mij te nemen. Ik heb het gevoel dat het lukt. 

Op dinsdag avond staat een vergadering van de Raad van Toezicht van de theatergroep NiznO gepland. De vergadering kan echter niet doorgaan vanwege een aantal afzeggingen. We moeten snel een nieuwe datum prikken omdat de begroting moet worden goedgekeurd. Werk aan de winkel dus voor de voorzitter. Voor mij betekent dit een vrije avond. Ik besluit die niet te vullen met studeren, maar ter ontspanning te lezen. Ik heb een interessant  boek van Haruki Murakami- Kafka op het strand. Het boek heeft meteen een zeer bijzondere sfeer, het pakt en nodigt erg uit tot verder lezen. Met DJ-kicks van Apparat op de achtergrond wordt het een ontspannen avond. Precies wat ik nodig heb.

De voorbereidingen op het tentamen pakken goed uit, blijkt op donderdagavond. In de drie uur tijd die ervoor staat, kan ik alle vragen beantwoorden. Het is wel veel schrijfwerk, aan het eind heb ik zelfs kramp in de muis van mijn hand. Het gevoel is goed, ik hoop wel dat degenen die nakijken het een beetje kunnen lezen. Nu pas besef ik me dat ik tegenwoordig nog maar weinig echt schrijf. Meestal ben ik bezig met teksten intypen. Zou eigenlijk voor een tentamen ook slim zijn!?

Na het tentamen voel ik me behoorlijk leeg. Het is ook gek dat dit de laatste avond van de opleiding was. Volgende week hebben we nog een evaluatiedag  van de opleiding.
Ik kan me nu volledig gaan concentreren op mijn afstudeer opdracht. De basisindeling hiervoor heb ik al wel maar nu nog de inhoud. Er ligt een flinke uitdaging om dit de komende maanden vorm te geven. Ik ben er klaar voor maar zal wel de concentratie moeten vasthouden en moeten doorzetten.

Van het weekend kijken of we nog ergens kunnen meedoen aan de Schreeuw om Cultuur, tegen de bezuinigingen op de cultuur. Daarnaast ga ik kijken naar een NiznO voorstelling waarin mijn oudste zoon speelt, iets van Shakespeare. Verder zou ik ook nog graag naar de film willen, Another Year van Mike Leigh. En ja een beetje relaxen na een pittig tentamen.  Kijken of we dat allemaal in een weekend geperst kunnen krijgen :-).

Reacties