Of je worst lust?


Dat is de gevleugelde kreet tijdens de derde dag van de STOP op Rotterdam. Tussen de middag is er voor alle STOP-medewerkers een pistoletje met een halve rookworst. Dat wil er wel in wanneer je een ochtend in de buitenlucht bezig bent geweest. Als hyena’s op een verse lever….

Vandaag een aantal potentieel gevaarlijke klussen met succes afgerond. Zoals een las aanbrengen in een besloten ruimte, met potentieel gevaarlijke stoffen. Door de juiste beheersmaatregelen toe te passen, zoals geforceerde ventilatie, afschermen van de ruimte en mangatwacht + reddingsteam, is de klus zonder problemen geklaard. Verder is er nog een vat gereinigd en zijn er diverse kleine klussen geklaard. Alles in een goede sfeer. Na de piek van de eerste twee dagen zitten we in iets kalmer vaarwater. Dit houdt wel in dat ik scherp moet blijven opletten om de veiligheidsfocus vast te houden. Ik merk dat mensen al toeleven naar het opstarten van de installatie. De planning voor de controleronde, voorafgaande aan het opstarten is al gemaakt.
Vanaf morgen gaan we de kleppen die voor revisie en onderhoud zijn weggestuurd weer terugplaatsen. Het is wel te hopen dat ze op tijd worden aangeleverd.
Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin. Ik word regelmatig geconsulteerd voor risicovolle klussen. Verder geef ik mijn ogen goed de kost. Dit alles kan ik in mijn toekomstige advieswerk goed als bagage gebruiken.
Ook controleer ik de chemicaliƫnopslag, die ziet er goed uit. Twee producten die niet meer in gebruik zijn worden afgevoerd.
Nu nog lekker hardlopen, die Erasmusbrug bedwingen. Daarna nog in de sauna, die worst eruit zweten.
Op naar de twee laatste dagen.

Reacties