Over oliebollen, de ambulance en de audit

Tussen de items in de titel zit geen ander verband dan dat ze allemaal te maken hebben met de tweede dag van de STOP.
Deze tweede dag staat in het teken van het reinigen van vaten en andere zaken, het lassen van een leiding, werkzaamheden aan de compressor en inspectiezaken.

Het is 's ochtends wanneer ik aankom al lekker druk, de parkeerplaats staat al vol. De status bespreking in de kantine verloopt vlot, een aantal nieuwe mensen krijgt de uitgebreide aanvangsinstructie.
De mannen van de procesveiligheidsaudit arriveren en starten met een rondje installatie, waarna ze met de verschillende interviews beginnen.

Tijdens het operationeel overleg hebben we oliebollen, een prima hap op een olie lokatie!

De werkzaamheden verlopen goed en alles is goed onder controle. Ik maak een ronde over de plant en bekijk de verschillende werkzaamheden. Daar waar ik met veiligheidsadvies kan ondersteunen doe ik dat. In de controlekamer doe ik een snelle check op mijn e-mails. Terwijl ik hiermee bezig ben komt de bewaker langs en zegt dat er een man bij hem in de porto-cabin zit die klachten op de borst heeft. Of ik even mee wil kijken.
We besluiten de ambulancepost te bellen, we willen geen risico nemen. De man heeft het benauwd. De ambulance arriveert snel en na een controle besluiten ze hem mee te nemen naar het ziekenhuis. Er gaat een collega mee die ook contact met ons houdt.

Door deze gebeurtenis (of de oliebollen?) heb ik niet zoveel trek in de inhoud van mijn lunchbox vandaag. Ik eet wat later.

De feedback van de auditors is positief. Er zijn wel wat verbeterpuntjes maar de algemene indruk die ze hebben van de organisatie en de werkzaamheden is goed.
We krijgen ook de melding dat er met onze collega niets mis is. Als het goed is komt hij morgen weer werken.
Twee mooie afsluiters van de dag.

Reacties