Theorie of praktijk

Net terug van de HVK-opleiding. Het was vandaag een halve dag voor de STOP en een halve dag voor de opleiding. In de auto vanuit Utrecht, na zitten denken over waar ik nu vandaag het meeste heb geleerd. Ik neig te denken dat dit op de STOP is, het echte veldwerk (de praktijk), interactie met mensen en beslissingen nemen. Ik besef echter dat ik alle zaken uit de STOP goed kan plaatsen door mijn HVK opleiding (theorie).

Gisterenavond hardgelopen over de Erasmusbrug, een lekker klimmetje. In de marathon van Rotterdam krijg je die halfweg voor je kiezen. Dan zal het best pittig zijn, gisteren ging het goed.

's Ochtends bij het verlaten van het hotel zet ik mezelf schrap, ik verwacht immers de voorspelde harde wind. Vreemd om te ervaren dat het nog erg rustig is. Op de STOP-locatie wordt al wel gewaarschuwd voor het woeste weer. Mogelijk kunnen we deze middag geen hijsklussen meer uitvoeren.
Samen met een teamleider loop ik een veiligheidsronde, we bekijken een paar klussen en hebben goede besprekingen met de uitvoerenden. Algemene indruk is dat de zaken goed voor elkaar zijn. Hierna hebben we nog een korte vergadering over aanpassingen aan het project risico analyse-proces. Dit proces vormt de voorbereiding van een STOP. Samen met de teamleider hebben we goede ideeën hoe we dit proces effectiever kunnen inrichten in de regio.
Inmiddels is de wind al aardig in kracht toegenomen en is het ook harder gaan regenen. De bomen langs de locatie zijn nu echt kaal.

Tegen de middag is het tijd voor mij om naar de opleiding te gaan. De laatste les voor het tentamen van volgende week, over managementsystemen. We oefenen wat met de tentamen opgaven. De stof is begrijpelijk, maar door de hoeveelheid vragen die we op het tentamen krijgen zal het wel pittig worden. Goed voorbereiden maar dit weekend.

Morgen mijn laatste dag op de STOP. Ik ben erg benieuwd of ze vanmiddag de planning hebben gehaald. We gaan het zien.

Reacties