Zijn blauwe ogen beter dan bruine ogen?

Gisterenavond Boris McCuthceon in de Amer gezien. Heerlijke muziek om de werkweek mee af te sluiten. Cafe de Amer is daarbij ook een geweldige plek voor dit soort kleinschalige optredens. Je merkt het ook aan de mensen die optreden, de ontspannen sfeer voert hen ook naar grotere hoogten. 

Op de HSE afdeling hebben we een D&I workshop gehad. Het gaat hierbij om diversiteit (verschillende mensen en achtergronden) te waarderen en mensen erbij te betrekken. Hier hebben we een bijzondere film gezien over een discriminatie experiment op een lagere school. Een leerkracht gaat op een dag de kinderen met bruine ogen achterstellen. De kinderen met blauwe ogen krijgen een voorkeursbehandeling. De kinderen is verteld dat het een experiment is,  maar ondanks dat is het ongelooflijk om te zien wat dit de kinderen doet. De filmpjes zijn ook terug te zien op youtube.
Hoe vatbaar ben ik zelf eigenlijk voor discriminerende boodschappen?

Voor een gecombineerd project en een onderhoudsstop in 2011 op de locatie Gaag, hebben we een project risico analyse (PRA) gedaan. Dit is een proces waarbij de betrokkenen gezamenlijk kijken naar de risico’s van de werkzaamheden en daarbij de beheersmaatregelen definiĆ«ren. Alles om het werk veilig te kunnen uitvoeren. Het succes van een PRA hangt heel erg samen met een goede voorbereiding. Wat willen we bereiken en wat is de mate van detail die daarvoor nodig is. We hebben met deze sessie weer een hoop geleerd en ik wil  voor toekomstige PRA sessies de leringen inzetten in de voorbereiding.

In Schoonebeek een goed gesprek gehad met de projectleider over het rapporteren van gegevens uit locatiebezoeken. Hieruit neem ik mee dat ik hier heel zorgvuldig mee om moet gaan.
Het is overigens geweldig de activiteiten op de constructiesite in Schoonebeek te zien. Nog even en we gaan daar weer olie winnen. 

De documenten voor de STOP in Rotterdam zijn allemaal gereed. Het kan beginnen.
Dat gaan we dan ook doen want op zondag gaan we de installatie veiligstellen.  Ik ben van de partij. Dagelijks ga ik proberen mijn belevenissen te beschrijven.

Voor de HVK-opleiding zit ik in de eindfase. We zijn met de laatste module bezig over management systemen. 18 november wordt de module met een tentamen afgesloten. Ik hoop volgende week, in de avonduren, nog wat tijd (en zin??) te hebben om te studeren. 

Vanavond eerst nog naar Wende Snijders in de stadsschouwburg van Groningen. De recensies in de krant waren lovend!

De operatie van mijn nichtje is niet succesvol verlopen. Ze zal nu chemokuren moeten ondergaan. Wij blijven duimen!

Ik heb trouwens bruine ogen :-).

Reacties