Inspiratie

Koken is een van mijn grootste hobby's. Wanneer het mogelijk is kook ik iedere dag. Heerlijk bijtrekken na het werk, door in de keuken bezig te zijn. Het is natuurlijk ook geweldig om een stel goeie afnemers te hebben thuis.
Gisterenavond een kookworkshop gedaan bij Joop Zwiep in Zweelo. Een zeer inspirerende ervaring. Samen met leden van JBN Drenthe een viergangen diner gemaakt. Zelf heb ik mij bezig gehouden met het voorgerecht, parelhoenfilet-salade. Mooi om de filets uit het karkas te snijden en daarna te bereiden. Aanbakken op de grillplaat en garen in de oven. Het was heel leuk om met een groep mensen in de keuken bezig te zijn en het daarna gezamenlijk op te eten.

Het Sinterklaasfeest met de familie was een doorslaand succes. Gedichten lezen en pakjes uitpakken blijft toch een leuke bezigheid. Ik heb het boek "Greatest Hits" van P.F. Thomese gekregen.  Wil dit tijdens de kerstvakantie lezen en ik moet me echt inhouden om al niet te beginnen.
Na het uitpakken van de kado's heerlijk met z'n allen gegeten. De gumbo en de kip-kerrie waren erg lekker.

Voor het werk bezig met de interviews voor mijn scriptie over de veiligheidsprestatie van NAM. Interessant om te merken hoe verschillend de mensen hier tegenaan kijken. Ik heb ook de afspraken gemaakt om met Shell Pernis te spreken over de veiligheidsprestatie daar. Kan de NAM nog iets leren van Shell Pernis? Ik ga hier in januari over spreken. Verder wil ik nog naar Exxon en naar DuPont om hier inspiratie op te doen.
Ook bezig met een advies over de reiniging van een tank op de Berkel locatie. Er zijn diverse visies over hoe dit aangepakt kan worden. De veiligheid staat voorop maar ook dan bestaan er nog verschillende inzichten. Ik ben momenteel wat zaken aan het uitzoeken om zo tot een goed advies te komen. Volgende week gaan we met de partijen om de tafel om de manier van aanpak uit te werken. Ik heb er alle vertrouwen in dat we tot een goed resultaat komen, waarbij de zorgpunten van eenieder op een goede manier worden geadresseerd.

Deze week zitten brainstormen over de kerstkaart van dit jaar. We hebben een geweldig idee. Vandaag verder uitwerken. We hebben al erg veel voorpret. Jammer dat we er nog met niemand over kunnen praten.

Vanavond naar Pauline Cornelisse, die haar voorstelling Hallo Aarde speelt in de Schalm in Assen. Ben benieuwd hoe ze op het toneel is. Bij Zomergasten vond ik Pauline erg leuk en onderkoeld.

Reacties