Winterwonderland

Zojuist terug van een heerlijk rondje hardlopen in de laatste sneeuw. De wereld is heel anders met een mooie witte laag. En wat zien schapen er goor uit afgezet tegen de sneeuw.

Winter dus. Extreem vroeg dit jaar. 

Maandag naar de film geweest, io sone amore. Een bijzondere film, maar niet een echte favoriet van mij. Het was wel bijzonder om Milaan in de sneeuw te zien. De film ging over een rijke familie, mooie huizen en mooie mensen. Er zat een tijdsprong  van de winter naar de zomer in de film. Heerlijk om in deze tijd de mooie rijke natuur en de warme zon te zien. Een klap toen ik uit de bios kwam.

Voor het werk van de week op Norg UGS geweest om een advies over het gebruik van een bovenloopkraan te geven, samen met een collega uit het Groningen rayon. De wind was erg guur en de winteroverall samen met fleecetrui en de winterjas waren niet verkeerd.
In Schiedam heb ik meegedraaid met de uitrol van de nieuwe instructies die dit jaar gaan gelden. Het is goed om de discussies met de operators in Schiedam mee te krijgen. Waar lopen zij tegenaan en waar verwachten zij de problemen. Vanwege het weer ben ik die dag vroeger naar huis gereden. Gelukkig ging dat redelijk goed. Het pad was, ondanks de sneeuwval, nog goed te berijden.  Door het vroege vertrek uit Schiedam pas bij Zwolle wat meer last gekregen van filevorming. 

Het was in ieder geval heerlijk rustig om niet naar de opleiding in Utrecht te hoeven.

De jaarplan review sessie was nuttig en leuk om te doen. Ik denk dat de verschillende regio’s voor het komende jaar nuttige plannen hebben gemaakt. Het zou mooi zijn wanneer we dit ook  in de incidentcijfers terug kunnen zien. 

El Pino and the Volunteers in de Amer, dat is nog eens een mooi einde van de werkweek. Een leuk concert, hoewel ze de sprankeling van de CD niet het gehele concert konden waarmaken. Het blijft toch een gave plek, de Amer. Lekker kleinschalig. De piano was totaal ontstemd vanwege de kou. Er moest dus nog snel een elektrische piano geregeld worden. Dit kan dan ook allemaal en draagt alleen maar bij tot de ontspannen sfeer. 

Nu ga ik snel douchen. De familie uit het Westen komt zo over om sinterklaas te vieren. Ik heb er ongelooflijk veel zin in.

Reacties