In de ban van criminaliteit



Forbrydelsen, voor het gemak vertaald naar “the Killing”, maar eigenlijk criminaliteit, heeft me deze week bezig gehouden. Wat een goede serie. We hebben de DVD’s te leen gekregen, maar ik zag een beetje op tegen de hoeveelheid materiaal, 5 DVD’s. Toen ik een paar collega’s ook nog eens enthousiast hoorde praten ben ik er toch maar aan begonnen. Ik moet zeggen dat ik echt in de ban ben. Geweldig! Elke avond kijken we elkaar aan of we nog een aflevering kunnen meepakken. Het duivelse dilemma van alles zo snel mogelijk te willen zien, maar er toch zo lang mogelijk van te willen genieten. Een aanrader!

De einddatum van de scriptie komt steeds dichterbij. Heel af en toe denk ik dat ik het nooit voor elkaar ga krijgen. Zojuist nog eens door het ruwe materiaal heen gekeken en dan zie ik dat ik al een goede basis heb. Het zal nog best wel hard werken worden, schrijven is nu eenmaal zweten en strepen, maar het gaat goed komen. De komende week een aantal gesprekken gepland met andere bedrijven dan de NAM. Kijken of zaken zijn die we kunnen leren op het gebied van het nog beter maken van de veiligheidsprestatie. 

 Deze week het Tripod onderzoeksresultaat gepresenteerd en met het team het rapport afgerond. Ik denk dat we nuttige aanbevelingen hebben geïdentificeerd, waarvan er een aantal per direct gaan worden ingevoerd. Dit geeft een goed gevoel. 

Tussen de bedrijven door ook nog met verbijstering zitten kijken naar de kracht van de massa in Egypte en delen van de Afrikaans Arabische wereld. Ongelooflijk dat ineens de vlam in de pan kan slaan en de mensen na dertig jaar hun machthebber zat zijn. Inspirerend om  te zien hoe een massa in beweging komt. Hoop dat dit zonder verder bloedvergieten tot een goed einde kan komen.

Vanmiddag naar FC Groningen. Via de verloting twee kaarten “business seat” gekregen. Heerlijk om er even uit te zijn en iets heel anders  te zien. 

Waarschijnlijk zijn we ruim op tijd terug om vanavond weer een aflevering van the Killing te zien!

Reacties