Ik ben er weer.


Na een lange tijd afwezigheid in verband met het afronden van een HVK-scriptie, pak ik nu de draad van het bloggen weer op.

Er is in de tussenliggende periode veel gebeurd. Allereerst natuurlijk mijn HVK-scriptie over de veiligheidsprestatie van de NAM. Het was de laatste weken hard werken in het weekend, om dit afgerond te krijgen. Zeker ook het schrijven in het juiste “wetenschappelijke” format kostte nog wel de nodige inspanning. Dit hield in dat ik de weekenden toch vol benutten moest met schrijven. Aan het eind van een weekend ging ik meestal hardlopen of een goede wandeling maken, zodat ik mijn hoofd weer enigszins leeg kon maken. 17 maart is de scriptie in viervoud ingeleverd. Ik ben wel tevreden over het eindresultaat. Nu wachten op de uitkomst van de commissie, is het goed genoeg om de scriptie op 6 juni in Utrecht te verdedigen?
Maar ook in drukke tijden blijft er nog ruimte over voor de linkse hobby. In de Amer een indrukwekkend concert gezien van Okieson. Een country-noir band uit de buurt van Nijmegen.  Het was een heerlijke avond, die weer energie gaf voor het schrijven aan de scriptie.

Verder een weergaloos optreden van NiznO – Wit als melk, rood als bloed. Een indrukwekkende voorstelling over een leukemie patiënt. De voorstelling is wel bij mij binnengekomen (heftig). De voorstelling was de eindopdracht voor de opleiding van Marjet. Bijzonder om te zien hoe haar stage in Denemarken, waar ze een trapezeact geoefend heeft, in de voorstelling was verwerkt. Een mooie rol van Bart, wat is die gegroeid. Sjef speelde een mooie dubbelrol. Zag er in zijn colbert wel erg gaaf uit, zo’n leerkracht zou je iedereen wensen.
Van het NNT heb ik met Luc en Sjef de voorstelling Teiresias gezien, die speciaal voor zienden én blinden is gemaakt. Erg gaaf was het begin van de voorstelling, waar een lamp volloopt met zand. Op een gegeven moment dooft het licht en is het dus hartstikke donker in de zaal. Zelfs de nooduitgangbordjes branden niet (vreemde ervaring voor een veiligheidskundige J). Zo ervaren blinden dus de voorstelling. Een bijzondere avond die eindigt met een optocht naar de Grote Markt en een drankje toe op het podium van de stadschouwburg.

Ik ben niet de enige in de familie die het druk heeft. Josee heeft veel werk met de presenteerfabriek.  En Luc is druk met zijn audities. Hij heeft in de tussentijd ook nog een boek “Kaartenhuis” geschreven, als profiel werkstuk. Dit boek wordt gedrukt en is voor € 7.50 te bestellen.
Zijn audities voor de toneelschool zijn zwaar. Na een goede eerste ronde in Arnhem is hij helaas gestrand in de tweede ronde. Deze week gaat hij nog naar Maastricht en het zou geweldig zijn wanneer het daar lukt om door te gaan. Hij gaat zijn best doen en ik duim.

Het werk is ook enerverend. Het onderhoudsseizoen (het Stop-seizoen) voor de installaties begint weer. Ik ben druk met Project Risico Analyses (PRA) die nodig zijn voorafgaande aan een Stop. Ik ben bezig om de Shell-leiderschapscursus vorm te geven samen met een collega. Boeiende materie die mooi aansluit op een advies van mijn afstudeerscriptie.
Ik ben ook nog naar het NVVK-congres voor veiligheidskundigen geweest. Interessant, zeker de presentatie van professor Jop Groeneweg over de Shell Life Saving Rules. In deze presentatie gaf hij aan dat deze regels effect hebben. Het gaf mij een goed gevoel om bijgedragen te hebben aan de implementatie van deze regels binnen de NAM. Tijdens het congres werden de sprekers ingeleid en nadien uitgeleid door twee poppen, die bediend werden door Armand Scheurs een Belgische cabaretier. Geweldig hoe hij elke keer zeer respectvol en erg goed de samenvatting van de spreker verwoorde. Geniaal!

Reacties

  1. succes met je scripie!
    groeten,
    Okieson

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fritzie,

    Ik zal voor je duimen mbt de scriptie.
    Maar jou kennende zal het wel in orde zijn.

    Fred

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten