De lente is er!

Wat een prachtig weer was het gisteren, 22 graden. Het leek al wel zomer. Heerlijk een rondje op de racefiets gedaan. Korte broek en korte mouwen. Zelfs het dunne thermoshirt eronder was overbodig. Helaas is het nu al weer wat minder op deze zondag, het ziet er hier in Assen regenachtig uit. Vanmiddag lekker naar de Ronde van Vlaanderen kijken. Zal wat minder heroïsch zijn nu het niet hagelt en er geen flinke wind waait. Maar ook zonder deze ingrediënten blijft het natuurlijk een mooie koers. 

Langzaam begin ik te beseffen dat ik niet aan mijn scriptie hoef te werken. Het voelt nog onwezenlijk. Vrijdag met mijn studiegroepje wezen eten in Olivier in Utrecht. Alle zes hebben we onze scriptie op tijd ingeleverd. En voor alle zes gold dat het hard werken was de laatste weken. Het was goed even het glas (met belgisch bier) te heffen op de goede afloop. Nu alleen nog verdedigen.

Van de week op het werk druk geweest met de interviews voor een incidentonderzoek. Een incident is nooit leuk maar het proces van zo’n onderzoek is heel boeiend. Het uitwerken in de Tripod methodologie is altijd weer een interessante puzzel.

In Schiedam een werkveiligheidsoverleg gehad. Was nuttig. Leuk om te zien dat het roulerende voorzitterschap zo goed wordt opgepakt.
De organisatiewijzigingen in Land West zorgen er wel voor dat de mensen nog zoekende zijn naar de beste manier van (samen)werken. Dat geeft veel druk bij de mensen en is een punt dat we goed in de gaten moeten houden. 

Ik begin langzaam een beetje zin te krijgen om wat in de tuin te gaan doen. De bedoeling is om dit jaar met een moestuin gedeelte te starten. Door de drukte met de scriptie ontbrak het me aan de moed om hiermee te beginnen. Maar het vooruitzicht van groenten en kruiden uit eigen tuin en het mooie weer maken dat het bij mij wel begint te kriebelen. Dus aan de slag en stoppen met bloggen!

Reacties