Vitamine D en een nieuwe ATB

Zit in Dordrecht, Villa Augustus. Zojuist lekker op het terras gegeten, het lijkt wel zomer. Ondergaande zon en eten uit de tuin rondom het hotel. De tuinsalade was verrukkelijk. Heerlijk vooruitzicht om ook de komende week tot en met Pasen dit weer te hebben. Kunnen we mooi vitamine D aanmaken.
Afgelopen week was bijzonder. We zitten in een soort emotionele draaimolen. Luc is druk bezig met zijn audities. Na een afwijzing in Arnhem na de tweede ronde, is hij de afgelopen weken bezig geweest met de audities in Maastricht. Vorige week heeft hij te horen gekregen dat hij door is naar de derde auditie ronde voor de richting theatrale performance. We leven als gezin erg mee en ik vind het ook gewoon spannend. Voor de derde ronde hebben we een geluidsfragment gemaakt van Colin Stetson, waar Luc een performance op gaat doen. Alleen de muziek is al prachtig, maar ik weet zeker dat Luc dit nog naar een hoger plan kan tillen. Het zou erg mooi zijn wanneer hij vrijdag te horen krijgt dat hij is aangenomen. Nog even duimen maar.
Voor het werk zit ik in de laatste fase van het incident onderzoek. Ik ben bezig de zaken te rapporteren nadat we als onderzoeksteam een goede discussie hebben gehad over de resultaten. Verder ben ik met een aantal collega’s naar Shell Pernis geweest voor een HSE kennis uitwisseling. Het was heel leuk er weer te zijn, zeker omdat we nu ook een project op het laboratorium hebben bekeken. Mijn oude werkomgeving.
Na het bezoek bij Pernis, ben ik nog naar de Stop op Gaag geweest. Hier kwam ik als geroepen, want er moest een voorlichting worden gegeven over het omgaan met verontreinigingen. De volgende ochtend heb ik die voorlichting gedaan voor een groep medewerkers van de contractor. Na de voorlichting hebben we een goede discussie gehad, over hoe je jezelf het beste kan beschermen tegen verontreinigingen tijdens je werk. Zinvol omdat dit een hoop zorgen wegnam bij de mensen.
Vrijdag aan het eind van de middag naar Santos Bikes in Sassenheim geweest, om proef te rijden op een nieuwe ATB. Geweldig ontvangen en rondgeleid. Hierna lekker op een paar modellen kunnen proefrijden. Ik ga voor de CCR3 met een rohloff naaf en ketting aandrijving. Wat een geweldige fiets (kost helaas wel een beetje).

’s Avonds met Fred samen naar een concert van Eric Vloeimans geweest in Leiden. Eric speelde samen met een pianist Florian Weber. Echt een heerlijk geïnspireerd concert. Het spelplezier spatte ervan af. Ook het voorprogramma was geweldig, Simin Tander. Een erg charmante dame met een prachtige stem.
Verder leuk om weer een bij te kunnen praten met Fred. Zaterdagochtend nog lekker samen hardgelopen. Het voelde als vanouds.
Het weekend zondag afgesloten met een mooie tandemtocht met Josee. Naar Groningen gefietst voor de open dag van het Paleis. Leuk om Bauke en Monique weer even te zien en natuurlijk heerlijk om weer te fietsen in dat mooie weer.


Reacties

  1. Ferry van Ruijven20 april 2011 om 00:01

    Wow! Een Santos....! Alleen die Rohloff is wel voor hele luie mensen die hun vingers niet willen bewegen ;-) Nee hoor, erg netjes. Als je er een keer in het westen mee ben moeten we eigenlijk een rondje doen.
    Succes voor vrijdag.
    Ferry

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten