Een rare emotionele draaimolen

Deze week heb ik mijn HVK opleiding afgerond. Maandag heb ik mijn scriptie verdedigd. De presentatie heb ik gedaan zonder powerpoint presentatie maar met muziek en flip-over vellen. Het ging goed, de vragen die ik over de scriptie kreeg kon ik goed beantwoorden. Het was leuk en het resultaat mocht er zijn, een acht. Komende vrijdag ga ik mijn diploma ophalen en zie ik ook mijn studiematen die klaar zijn weer. Het groepje is aardig uitgedund, volgens mij is maar ongeveer de helft afgestudeerd. De andere helft gaat pas later afstuderen.

De week voorafgaande aan de verdediging van mijn scriptie heeft mijn vader een licht herseninfarct gehad en heeft mijn moeder te horen gekregen dat de kanker is teruggekeerd. Bij mijn vader is alles goed gekomen, geen uitval verschijnselen. Dit heeft te maken met de snelle actie, constateren dat het niet goed is en snel naar het ziekenhuis. Daarna zijn de juiste medicijnen toegediend. Bij mijn moeder is het afwachten. De tumor kan nog niet geopereerd worden omdat hij te groot is. Eerst moet de tumor slinken via hormoon therapie en bestraling. Er zijn geen duidelijke tekenen van uitzaaiing, dus dat is een lichtpuntje.

Deze week krijgt zoon Luc te horen of hij geslaagd is voor zijn VWO examen. Dit is cruciaal omdat hij dit diploma nodig heeft om te mogen beginnen aan de theatrale performance opleiding in Maastricht. Spannend!

Gisterenavond naar “Groeten uit Grolloo” geweest, het festival/feest ter ere van de 70e verjaardag van Cuby/Harry Muskee. Een heerlijk festival met allemaal oudere jongeren. John Mayall (78) en Cuby (70) waren nog goed bezig.
Met de mannen deze week ook naar Alice in Wonderland van het NNT geweest. Ik had deze voorstelling al eens gezien, maar het blijft een indrukwekkend spektakel. Nu werd het in de Machinefabriek opgevoerd, het thuistheater. Dit gaf toch weer een extra dimensie.
De mannen zelf hebben gespeeld in Super Bartje. Een productie van de Peergroup in samenwerking met NiznO. Mooi hoe de VAM-berg werd gebruikt als decor voor deze fantastische voorstelling.  

Op het werk loopt het lekker. Inmiddels projectleider geworden voor het op maat maken en uitrollen van de Shell Frontline leadership cursus binnen de NAM. Verder hebben we een interessante veiligheidskundigen uitwisseling gehad in Aberdeen.
Afgelopen week hadden we de Shell safety day. Een dag waarop heel Shell extra stilstaat bij de veiligheid. Het thema dit jaar is proces veiligheid. Op de Schoonebeek locatie heb ik discussies gefaciliteerd rondom dit thema. Bijzonder leuk omdat de Upstream International baas van Shell, Malcolm Brinded, aanschoof bij een van deze sessies. Een inspirerende man!
De contractor safety day, een dag georganiseerd door de aannemers in samenwerking met de NAM, was succesvol. Een dag om te netwerken, maar ook om geïnspireerd te raken door de verschillende verkenningen die die dag werden aangeboden. Zelf was ik zeer geraakt door de verkenning over Priming door dr Kees Keizer van de RUG.  Eens kijken wat ik hier binnen de NAM mee kan doen??

Vorig weekend een verrukkelijke wijnproefdag gehad op de Reestlandhoeve. Biologische wijn uit Overijssel. Goeie wijn maken in Nederland is dus mogelijk. Inmiddels ben ik de trotse bezitter van een lease certificaat van tien druivenstokken en heb ik een kleine voorraad rosé, wit en rood van deze wijngaard.  Staat ook gewoon op de kaart bij Jonnie Boer, dat wordt dus drie sterren eten en drinken in de Grasbeemd :-).

Op sportief gebied gaat het goed. Ik ben lekker bezig met hardlopen, wielrennen en ATB-en. De nieuwe Santos ATB doet het prima. Het voelt heel vertrouwd.
Met collega’s een heerlijke tocht van 100 K door het mooie Twentse land gedaan. Nederland is mooi! Verder met de loopgroep de Winkelrijk Marsdijk run georganiseerd. De opkomst was zeker het dubbele van vorig jaar. Dit is zeer inspirerend voor de mensen die zich hiervoor als vrijwilliger inzetten. Volgend jaar maar weer.

Het thema voor deze week wordt: op naar de diploma’s. Dit geldt natuurlijk voor Luc en mij.

Reacties