Strandfeest doet verlangen naar de vakantie

Dat was even lekker swingen aan het strand van Katwijk. Een vriendin van ons vierde haar 50e verjaardag met een feest in een strandtent. Het weer werkte niet geheel mee, buiten was het met de wind nog aardig fris die avond. Binnen was de temperatuur goed en die liep naarmate de avond vorderde aardig op.

De TT week in Assen is al weer voorbij. We hebben er niet zoveel van meegekregen. Donderdagavond, de traditionele Asser-avond, wel de stad in geweest en de drukte opgesnoven. Er waren dus op deze relatief rustige avond best veel mensen.  Leuk, maar momenteel niet helemaal mijn ding.

Het optreden van DaniĆ«l Lohues in de Tamboer op dinsdagavond was daarentegen wel helemaal mijn ding. Wat heeft die man een prachtig repertoire, mooie kleine liedjes die met liefde en passie worden gespeeld. De verhaaltjes tussendoor zijn erg geestig en geven de nummers een extra laag. Ik kon er geen genoeg van krijgen. Hijzelf van het spelen ook niet, want het optreden duurde een uur langer dan gepland. En het had nog wel mogen door duren… 

Op het werk druk bezig met het project om de leiderschapscursus vorm te geven en uit te rollen. Er is bij iedereen veel energie om deze cursus te starten. In eerste instantie leek het erop dat we pas begin volgend jaar zouden kunnen starten met deze training/cursus, maar nu liggen er al aanvragen voor kwartaal drie van dit jaar. Dat wordt aanpoten om de cursus te ontwikkelen en de trainers op te leiden. De komende week eerst maar eens iedereen bijpraten over de status van het project.
Verder een interessante werkvergunning review gedaan op de gaszuiveringsinstallatie in Emmen. De zaken waren goed op orde.
Ook binnen het bedrijf inmiddels een eerste presentatie over mijn afstudeerscriptie gedaan. Leuk om het verhaal breder uit te zetten. Ik merk dat er veel interesse is naar de uitkomsten van mijn onderzoek. Goed om te zien dat de energie die ik erin heb gestoken, op die manier weer nieuwe energie genereert. 

De eerste namen van het Take Root festival zijn bekend gemaakt. Wat ik de 10e september ga doen is dus duidelijk. Ben namelijk heel benieuwd naar Ron Sexsmith live.
Ook op het programma van de Amer staan een aantal interessante namen. 20 Augustus kunnen de vrienden weer intekenen voor de concerten van het komend jaar, even vrijhouden dus die dag.

Het begint inmiddels steeds duidelijker te worden dat ik niets meer hoef te doen voor mijn studie. Ik had voorheen nog het idee dat ik dan lekker veel tijd zou overhouden. Ik merk echter dat alle gaatjes zich vanzelf opvullen. Ik moet echt zorgen dat ik ook tijd vrijmaak voor nieuwe inspirerende en/of energie gevende dingen. Nog niet echt een idee hoe ik dit ga doen. Een mooie opdracht voor de komende weken om hier een ei over te leggen.

Zojuist een rondje op de tandem gereden met Josee. Rondom Assen is het al snel erg mooi. Het voelde goed. Erg veel zin in de vakantie, waarin we op de tandem door Friesland gaan rijden. Daar ben ik aan toe denk ik. Nog even doorbijten maar. 

Nu aan de kook. Het eerste recept uit Keukenprins van Ronald Giphart, Rendang. Dit moet een poosje stoven dus snel aan de slag.

Reacties