In het westen-bij het strand-de zee

Zojuist terug van een rondje ATB fietsen met de Santos. We zitten deze week in het Westland, we passen op het huis en de demente poes, Japie, van vrienden. Het rondje fietsen voerde dan ook langs vertrouwde paden van vroeger. Hier heb ik in het verleden aardig wat kilometers weggetrapt. Toch is er sinds die tijd wel veel veranderd. Het lijkt meer bebouwd te zijn, de verschillende plaatsen zijn nog meer aan elkaar geclusterd. Dus het voelt vertrouwd en ook tegelijkertijd vreemd.
Het hardlopen en het wandelen langs het strand deze week was heerlijk. Het ruisen van de zee is rustgevend. Daarvoor gaat zelfs de iPod, die ik meestal op heb tijdens het alleen lopen, even af. Inspannen en ontspannen.
Het was bijzonder om de zandmotor te aanschouwen.  Een stuk strand dat zichzelf moet vergroten, om de veiligheid voor het Westland en omgeving te vergroten.

We hebben deze week de verjaardag van Luc hier gevierd. Voor de familie en vrienden uit deze omgeving een thuiswedstrijd. Het weer is deze week niet bijzonder, maar op de verjaardag van Luc was het gewoon zo lekker, dat we in de tuin konden zitten. Minder warm dan 19 jaar geleden, maar lekker genoeg. Leuk ook om zijn vriend Milo, die ook net 19 was geworden, weer te zien. Wat een mannen zijn het toch geworden en wat vliegt de tijd.

De Tour de France is deze week toch nog interessant geworden. Wat een strijd in de Alpen en vandaag moet de beslissing vallen. Met Luc en Sjef vorige week tijdens de Pyreneen ritten een weddenschap af gesloten. Volgens Luc wordt het Andy Schleck, volgens Sjef Cadel Evans en volgens mij Alberto Contador. Inmiddels is wel duidelijk dat ik niet meer ga winnen. Ik denk nu dat Sjef de weddenschap wint, maar hoop eigenlijk dat Luc wint. We gaan het zien vandaag tijdens de tijdrit.

Ik werk deze week vanuit het kantoor in Schiedam. Dat gaat prima, je kan immers overal op het netwerk komen. Het geeft me de mogelijkheid meer locaties hier in de omgeving te bezoeken. Het activiteiten niveau op de locaties is wel afgenomen, in verband met de vakanties. Ik heb hierdoor ook kunnen werken aan het aanpassen van de leiderschapstraining die we vanaf oktober gaan geven. Spannend!

Ook in het huis van onze vrienden is er een draadloos netwerk beschikbaar. Ik merk dat het prettig is om ook hier gewoon te kunnen e-mailen, twitteren en op facebook te kunnen. Ben ik verslaafd aan deze zaken?? Ik geloof het niet echt, maar het draagt wel bij aan het je gemakkelijk ergens anders thuis voelen. Je hebt een aantal dingen van jezelf gewoon beschikbaar. Ook prettig om via Spotify gewoon de beschikking te hebben over allerlei muziek. Scheelt echt heel veel slepen van CD's. Van de week ook een demonstratie van het Sonos geluidsysteem van neef Chris gehad. Dit is echt wel heel erg gaaf. De volgende stap in muziek beleving. Gewoon via de iPone of iPodtouch bedienen en overal in huis?? Sparen maar :-).
Wel denk ik dat het straks op de echte  vakantie prettig is om gewoon niet met al deze zaken bezig te zijn. Dan kan je even een heel ander levensritme gaan aanhouden. Nog even wachten.

Volgende week heb ik nog een paar dagen vrij genomen. Dan kunnen we de Parade in Utrecht bezoeken. Is vanuit het Westland net iets sneller te bereiken dan vanuit Assen.

Heel toepasselijk is ook het boek wat ik momenteel aan het lezen ben. "Op zee" van Toine Heijmans. Een lekker boek om te lezen!

Reacties