We zijn weer thuis!


Vorige week zijn we met de tandem door Friesland heen gefietst.  Het was niet echt vakantieweer, zeker niet in Friesland. Maar wat was het gaaf. Stoempen tegen de wind in langs de Waddenzee, regenpak aan, regenpak uit, mooie plaatsjes bezocht, cola gedronken in het bizarre café de Veehandel en gefietst op een smal paadje in een weiland. Wij hebben genoten, zeker in bed en brochje  Heeremastate in Bolsward, een erg plezierige plaats. 

De week ervoor hebben we gekampeerd op de Papaver in Sellingen. Hier hebben we nog een paar leuke, mooie en indrukwekkende voorstellingen gezien van NiznO. Het weer die week viel nog alles mee. Zeker wanneer je de week ervoor en de week erna bekijkt. We hebben nog aangenaam aan het strandje gelegen en aan het eind de tent gewoon droog in kunnen pakken.
Het experiment van vakantie in Nederland is dus wel bevallen, Nederland is mooi en heeft van alles voor een heerlijke vakantie. Maar voor de zon gaan we volgend jaar wel weer het buitenland opzoeken, denk ik nu.

De tent droog, de tandem weer ingevet, het werkzame leven kan weer beginnen. Volgens mij wordt het druk de komende periode, maar ik kan een hoop hebben na deze vakantie. Kom maar op!
Het wordt overigens niet alleen druk met werk. We gaan natuurlijk naar Noorderzon om daar van muziek, theater en de sfeer te genieten en om zoon Sjef te zien spelen met NiznO. Verder ben ik bezig met het doorspitten van het programma boekje van de Amer, daar staan voor komend jaar ook weer erg leuke dingen te gebeuren.  
En dan de verhuizing van zoon Luc die in Maastricht theatrale performance gaat studeren. Volgende week is het zover. Helemaal datgene waar hij al jaren naar uitkijkt.  Nu echter het moment begint te naderen begint het ook wel vreemd te voelen. Straks zijn we nog met z’n drieën in Assen en is Luc in Maastricht. Niet allen voor hem wordt dat wennen. Voor ons zal het ook vreemd zijn. We hebben nog een weekje om gezamenlijk aan het idee te wennen. Volgende week gaan we met de vrachtwagen van zwager Arie zuidwaarts om Luc met z’n spullen af te leveren op zijn nieuwe adres.

In de vakantie ben ik nog jarig geweest. Leuk om slingers bij de tent te hebben en familie op bezoek te krijgen op de camping. Met geld dat ik heb gekregen en nog wat liggende gelden, heb ik inmiddels een Sonos geluid systeem aangeschaft. Dit is echt geweldig. Muziek van het netwerk en Spotify afspelen via de installatie en dat alles bediend vanaf de iPod touch. Wow!! Zeker gisteren toen ik na het schoonmaken van de fietsen en het opruimen van de garage heb zitten genieten van de Johnny playlist die ik had aangemaakt. Ik voelde me echt stukken beter na een aantal maal Johnny B Good van verschillende uitvoerenden te hebben gehoord J.

Trouwens in de vakantie nog een paar heerlijke boeken gelezen. Mamma Tandoori van Ernest van der Kwast was hilarisch, Paradiso van Kees van Beijnum erg mooi en Op zee van Toine Heijmans bijzonder. Stuk voor stuk aanraders!

Reacties