Faciliteren is hard werken


Net terug van een heerlijke ATB tocht door het mooie Drentse land. Het is natuurlijk prachtig weer voor zo’n buiten activiteit. Was wel benieuwd hoe mijn enkel zich zou houden, omdat hardlopen nog steeds niet echt gaat. Fietsen gaat dus goed. Geen enkele last gehad, waardoor ik lekker 40km heb kunnen maken. Helaas stond er op het Balloërveld een houten paaltje in de weg, daar waar ik door rul zand een scherpe bocht moest maken. Ik ging hier onderuit en kwam met de linkerkant van mijn borst op het paaltje terecht.  Een adembenemende ervaring. Gelukkig zonder teveel schade, zodat ik wel door kon fietsen. Is dit wel de juiste sport voor een veiligheidskundige??

 Gisteren een retourtje Westland gedaan, om de 50e verjaardag van mijn zwager te vieren. Gezellig met de gehele familie een lopend buffet gemaakt. Bij kunnen praten met de familie. Leuk ook dat Luc vanuit Maastricht naar het Westland was gekomen.








Voor het werk een geweldige week gehad. We hebben de pilot gegeven van de “Bewust Veilig Leidinggeven” cursus. Dit was intensief omdat het faciliteren van zo’n tweedaagse cursus geen dagelijks werk voor mij is. We hadden een groep van  15 senior leidinggevenden in deze pilot training. We hebben deze training met drie man gegeven. Zowel de deelnemers als de facilitatoren waren tevreden over het verloop van de cursus. Het was mooi om te zien dat leidinggevenden uit verschillende delen van de organisatie tegen dezelfde dilemma’s aan lopen. Hierdoor kregen we echte inhoudelijke discussies.
We hebben goede opbouwende kritiek gehad. Zelf had ik wel het gevoel dat ik nog niet helemaal in de materie zat. Ik weet zeker dat dit, door de cursus meer te geven, nog verder gaat verbeteren. Ik kan bijna niet wachten om de cursus verder in de organisatie uit te rollen. Nog even een paar kleine aanpassingen maken op basis van de feedback en we kunnen los.

Ik heb tijdens de “dag in het groen” van de ondernemingsraad een presentatie mogen geven over mijn HVK afstudeeropdracht. Ook hier hadden we een mooie open discussie over de aanbevelingen die ik heb gedaan.  De aanbevelingen worden opgepakt binnen het bedrijf en in acties omgezet. Dat  doet me echt heel erg goed. Had ik niet kunnen denken toen ik een half jaar geleden druk bezig was met de afronding in mijn studeerkamer.

Komende week naar het eerste concert in de Amer van de nieuwe reeks. Alamo Race Track, ben benieuwd want de laatste plaat was erg goed. Ik ga hier samen met Sjef naartoe, een vader-zoon experience.

Volgende week gelukkig ook weer een Pieterpad weekend samen met Willen en Karin. Ik heb gemerkt met ATB-en dat mijn enkel weer in orde is, dus moet het wandelweekend ook weer kunnen. Ik kijk ernaar uit om tijdens een sportieve prestatie weer bij te praten. Er is immers veel gebeurd sinds ons laatste wandelweekend twee jaar geleden. Ik zal de tracks op mijn Garmin zetten, zodat we nu zeker niet fout kunnen lopen. Volgens mij blijft het nog even mooi weer, dus moeten we ook de zonnebrand in de rugzak meenemen.

En nog een luistertip, de nieuwe plaat van Wilco- The Whole Love is echt geweldig. Heerlijk om te horen dat de gekte in de nummers weer terug is. Veel plezier.

Reacties