Koel man


Dat ik een koele gozer was, wist ik natuurlijk al. Het is echter wel leuk dit nog eens bevestigd te krijgen. Gisteren bij Gerdien een kleur- en stijladvies sessie gedaan. Erg leuk om te doen en erg leerzaam. Ik weet nu welke kleuren er goed bij mij passen en hoe ik mijn lijf nog beter kan laten uitkomen met de juiste kleding. Het is grappig te merken dat je een aantal dingen intuïtief al goed doet, maar er zijn toch ook in mijn kledingkast zaken geslopen die niet bij mij passen. Zo’n advies is dus erg nuttig. Niet alleen straal je veel meer wanneer je de juiste kleuren gebruikt, je voelt jezelf ook veel prettiger. Het heeft dus effect op jezelf maar ook op je omgeving. Verder kan ik met deze adviezen nu veel gerichter naar kleding op zoek. Ik zal niet zo snel meer iets kopen dat niet bij me past. Einde tijdperk van kleding die in mijn kast hangt maar die ik nooit draag (het waarom is mij nu duidelijk). Voor alle duidelijkheid, het kleur advies betreft een koel/ winter type.

Prometheus. Kneedde klei en maakte hiervan mensen. Hij gaf diezelfde mensen later het vuur, nadat hij dit van de goden had gestolen. Het verhaal in een notendop. In Prometheus van het NNT wordt dit op een bizarre wijze vorm gegeven. 3000 liter vloeibare klei vormt een onderdeel van het podium en hier wordt door de acteurs vrijelijk in rond gebaggerd. Fraai is het begin van de voorstelling. In het donker cirkelt er een “vuurdoos” over het podium.  Heerlijke gekte, die helaas wel iets minder strak is vormgegeven. Het doet een beetje rommelig aan en de strekking van het verhaal komt niet helemaal over. Prometheus belandt bij de Almerianen en ziet wat een puinhoop hij eigenlijk veroorzaakt heeft. Het was hem te doen om de vooruitgang, maar dat ziet hij in Nederland/Almere momenteel niet terug. Ik ben blij dat ik geweest ben, het stemt tot nadenken. De voorstellingen “Alice In Wonderland” en “Low yo yo stuff” staan wel hoger in mijn favorietenlijst.

De voorlichting bij de brandweer in de Zaanstreek was plezierig. Ik heb de voorlichtingsfilm “aardgas” getoond en de film van een oefening van onze calamiteiten organisatie. Mijn presentatie zat hieromheen gewikkeld. Er ontstond een leuke discussie, we gaan volgend jaar weer een grotere oefening voorbereiden. Erg nuttig, we moeten immers escalatie van problemen zoals in Moerdijk zien te voorkomen 

Midnight in Paris is er nog niet van gekomen. We zijn lekker in het huis aan het scharrelen geweest en hebben de slaapkamer opgeruimd. Ook hebben we de slaapkamer van Luc omgetoverd tot een “loungeruimte”. Prima ruimte om jezelf in terug te trekken met de iPod box en een lekker boek of de krant. Kom maar op met die herfstachtige dagen vol regen en hagel. 

Het hardlopen staat op een laag pitje. Mijn enkel blijft nog gevoelig en heeft meer tijd nodig voor herstel. Wel loop ik op een rustig tempo lekkere rondjes van 5-6 K. Heerlijk om weer met de kop in de wind buiten te zijn. Echt momenten om tot jezelf te komen en de weken te overdenken.
Eigenlijk net zoiets als het schrijven van een Blog.

Reacties