Muziek en film


Luisterend naar de Spotify playlist van Rolling Stone, met 500 platen uit mijn jeugd, overdenk ik het weekend.
We hebben weer een mooie wandeling uit de Pieterpad-reeks gemaakt. Dit keer de etappes Millingen-Groesbeek-Gennep. Fraaie omgeving met een paar stevige heuvels erin. Heel anders dan hier in Drenthe en bijna net zo filmisch mooi. Het weer werkte natuurlijk ook erg mee, we hebben er gewoon een beetje van gezweten.


Het weekend begon al goed, met een optreden van Alamo Race Track in de Amer. Wat een heerlijke band. Lekkere popmuziek met bijzondere wendingen die de muziek extra dynamiek geven. De zanger heeft een fraaie stem en hij wordt regelmatig meerstemmig ondersteund. Zoals altijd in de Amer werden er drie sets gespeeld, met tussendoor tijd voor de Amer bal. Ik had het idee dat de eerste set het strakst was, het werd aldoor losser. Dit kwam echter de sfeer ten goede. Zoals bij de afsluiter, een klassieker van de Velvet Underground, gespeeld tussen het publiek. En dan mochten we ook nog op de fiets terug onder een indrukwekkende sterrenhemel…

Vandaag weer voor het eerst hard gelopen. Daar was ik echt aan toe. Het viel nog niet helemaal mee, de enkel was nog gevoelig. Ik merk dat wandelen toch een heel andere belasting geeft dan hardlopen. Ik heb het rondje maar beperkt tot 5K. Genoeg om de enkel niet teveel te pijnigen en toch weer even het euforische hardloop gevoel terug te krijgen. Een kwestie van rustig opbouwen naar langere afstanden. 

Voor NiznO een goed sollicitatiegesprek gehad voor de invulling van de vacature van zakelijk leider. Ik denk dat we een goede nieuwe zakelijk leider krijgen die goed bij onze NiznO organisatie past.

Op het werk druk bezig geweest met het verwerken van de feedback op de pilot training van de cursus “Bewust Veilig Leidinggeven”. Nog een paar dingen `fine-tunen` dan kunnen we de rest van de organisatie trainen. Tijdens een veiligheidskundigen uitwisseling hebben Jos en ik een presentatie gehouden over de cursus. We raken al aardig op elkaar ingespeeld, zonder teveel voorbereiding konden we samen een soepele presentatie neerzetten.
De komende weken gaan we voorlichting over de NAM geven bij verschillende brandweercorpsen. Ben benieuwd hoe die tegen olie en gaswinning aankijken, nadat er zo´n stevige brand in Moerdijk is geweest.
Voor de vakgroep proces veiligheid van de NVVK heb ik een voorstel gemaakt voor een studiedag in 2012. Hierin een aantal leuke vernieuwende dingen verwerkt, zoals bijvoorbeeld instant feedback via twitter. Nog niet iedereen van de vakgroep was om, we moeten hier nog maar een keertje over praten.

Volgende week ben ik natuurlijk een hele andere man. Ik krijg dit weekend kleur en stijl advies van Gerdien- @jestylist. Ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken, heb er in ieder geval erg veel zin in. 

Kijken of we dit weekend ook nog een gaatje overhouden voor de nieuwe film van Woody Allen, Midnight in Paris. Heb behoefte aan die franse sfeer, zeker omdat we dit jaar zelf nog niet in Frankrijk-Parijs geweest zijn. Trouwens alweer een paar bijzondere films gezien bij de Assen filmliga. Die Fremde was een pittige indringende film over een Turkse familie en Made In Dagenham een plezierige jaren 60 film over de vrouwenstaking bij de Ford fabriek. Bijzonder om jezelf mee te laten voeren in een andere wereld met goeie muziek (Dagenham). Dezelfde sfeer wordt ook met de Rolling Stone playlist opgeroepen die nog steeds klinkt terwijl in deze blog beƫindig.

Reacties