Nieuwe kleren en oude muziek

Deze week bezig geweest met het maken van de Sonos playlist van de Atoomjukebox. De canon van de popmuziek, twee jaar geleden tussen kerst en oud en nieuw uitgezonden. Deze top 500 volgens de presentatoren Stoffer en Bentz bevat vooral originele juweeltjes van de popmuziek. Het leuke is dat er vrijwel geen overlap is met de top 2000, zodat je echt een andere kijk krijgt op de geschiedenis van de popmuziek. Via Spotify heb ik deze playlist gemaakt. Vrijwel alles dat in de uitzendingen is gedraaid, is hier terug te vinden. Zo schrijf ik deze blog nu onder muzikale begeleiding van de Atoomjukebox.


Op het werk ben ik druk bezig met het voorbereiden van het uitrollen van de "Bewust Veilig Leidinggeven" cursus. Volgende week gaan we een groep mensen trainen, die de cursus kunnen gaan geven in de organisatie. Bijzonder om te doen. Als facilitator van de training, de informatie overdragen aan andere facilitatoren. Het zijn allemaal mondige mensen die ook zelf goed voor een groep kunnen staan. Dus ik ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen. Ik hoop op een interactieve sessie.
Een week geleden was ik geconsigneerd.Dit houdt in dat je bij een calamiteit in de organisatie kan worden opgeroepen in het emergency coördinatie team (ECT), voor de begeleiding en afhandeling van de calamiteit. In die week moet ik dus altijd binnen een uur op het kantoor kunnen zijn. Er is gelukkig die week niets gebeurd. Voorafgaande aan mijn consignatie had ik wel een oefening gehad met het ECT. Heel bijzonder om mee te maken. Er wordt dan een calamiteit gesimuleerd en het ECT moet aan het werk of dat het echt is. In deze oefening kregen we op een gegeven moment de melding dat een slachtoffer was overleden. Je weet dat je met een oefening bezig bent, maar je zit zo in een flow met het team dat zo'n mededeling er echt inhakt. Een bijzondere ervaring, die ik weer goed kan gebruiken in de voorlichtingen die ik geef bij de brandweer. Komende week ga ik zo'n voorlichting, over onze calamiteiten organisatie, geven bij de brandweer in de Lier.
We zitten met de afdeling in een proces van reorganisatie. Deze week is het plan van deze reorganisatie bekend geworden. De reorganisatie kan zonder gedwongen ontslagen verlopen, een aantal bestaande vacatures zullen niet meer worden ingevuld. Het moet kunnen met een andere manier van werken. We kunnen er deze week als afdeling op reageren, als we de plannen hebben kunnen bestuderen. Er liggen weer een aantal mooie uitdagingen voor het oprapen. Ik heb er zin in.

Maandagavond de film "The Trip" gezien, met twee Engelse komieken. Het samenspel van deze mannen was goed, waardoor je eigenlijk het idee had niet naar een film maar een documentaire van hun leven te kijken. De imitaties van Michael Caine waren erg komisch, maar als geheel was het toch te mager om mij te boeien. Gelukkig komen er nog een aantal zeer goede films aan, het filmliga programma voor dit najaar ziet er indrukwekkend uit.

Met sporten gaat het goed. Hardlopen gaat steeds beter met de enkel en ATB-en is elk weekend een genot met dit mooie weer. Ik voel geen beperking om een van beide dingen te doen. Het is echter wel een gevecht met de tijd. ATB-en kost meer tijd en valt iets sneller af wanneer er ook andere dingen te doen zijn in het weekend.

Vorige week zijn we in het weekend nieuwe kleren wezen kopen. Het stijl en kleuradvies meteen in de praktijk kunnen gebruiken. Ik merk gewoon dat ik sterker in mijn schoenen sta, ik laat me nu zeker niets meer aanpraten door een verkoper. Ik weet welke kleuren er goed bij mij passen en welke kleren ik wel en niet goed kan hebben. Ik heb het gevoel dat ik erg goed geslaagd ben met mijn winterjas, mijn overhemden en mijn "longsleeve" met sjaaltje.

Reacties