Spanende tijden

Deze keer begin ik met een eerbetoon aan mijn moeder. De kanker raast door haar lichaam. Ze had zich voorgenomen nooit aan chemo te beginnen. In dit stadium van haar ziekte lijken chemopillen juist nog de enige mogelijkheid, om de overmatige vochtproductie van de kankercellen tegen te gaan. Dit of stoppen met behandeling... Ze heeft de knop omgezet en is gestart met de chemopillenkuur. Diep respect!!!

Ik merk dat de ziekte van mijn moeder mij flink bezig houdt. Het is op een of andere manier nooit uit mijn gedachten. Het vreet ook bij mij energie. Gelukkig lukt het mij om regelmatig hard te lopen, te ATB-en en aan yoga te doen. Voor mij de uitlaatkleppen en de mogelijkheid om zaken op een rijtje te krijgen.

Het werk in de projectomgeving is geweldig leuk. Ik leer elke dag weer nieuwe mensen kennen en leer ook dagelijks nieuwe zaken rondom de verschillende project stadia. In Groningen zijn we bezig met een veelomvattende uitbreiding van de Norg locatie. Een van de belangrijke projecten in de Shell/NAM portfolio, en ik ben van dit project de veiligheidsadviseur. Wauw!
Voor de Bewust Veilig Leidinggeven cursus hebben we deze week de laatste voorbereidingen getroffen. Een laatste vragenronde voor alle trainers, de films die in de training gebruikt worden op een memory stick gezet en de deelnemershandboeken gedrukt. Wij zijn er klaar voor, volgende week gaan we starten met de eerste trainingen. Ik kijk ernaar uit!

Verleden week de 80-jarige verjaardag van mijn schoonvader gevierd. Een heerlijk feest waarin we alle familieleden weer eens hebben gezien. Ook nog een draadloos netwerk gecreƫerd in huis, want dan kan hij straks met zijn tablet (verjaardagskado) aan het werk.

Voor culturele dingen hebben we door de bezoekje aan het Westland helaas niet teveel tijd gehad. Gelukkig konden we wel de nieuwjaarsreceptie van de NAM bijwonen, met natuurlijk het NAM-cabaret. Weer erg genoten.

Met NiznO zitten we in een spannende periode. Een nieuwe ronde van subsidie aanvragen is aangebroken. Dit betekent de beleidsplannen voor de komende jaren afronden, de begrotingen maken en de aanvragen doen. Spannend omdat het gehele klimaat rondom culturele zaken in Nederland het afgelopen jaar wel erg is veranderd.



Langzaam begint het winter te worden. Dan kan ik alvast een beetje in de stemming komen voor de wintertriatlon in Inzell, die ik samen met collega Christian ga doen. Ben erg benieuwd hoe dit zal gaan. Misschien kunnen we voor die tijd nog op Nederlands natuurijs schaatsen??



Reacties

  1. Schietweet, na zo'n blog verdien je een dikke digitale knuffel.... #hierisie! @jestylist

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten