Tweenuleentwee

Net terug van hardlopen. Ook in 2012 ga ik gewoon door met het leveren van sportieve prestaties. Ik heb geen voornemens gemaakt, anders dan gewoon door te gaan op de ingeslagen weg. Alhoewel, waarschijnlijk starten met de MoSHE opleiding is natuurlijk wel een mooi voornemen.
Het is warm voor de tijd van het jaar, nat met veel wind. Meer iets voor de herfst dan voor de winter. Mijn nieuwe windstopper, gekocht voor het fietsen, doet het ook prima bij het hardlopen. Prachtspul van Castelli, met een bijzonder kraakje, waardoor je op een of andere manier wordt aangezet om nog harder te gaan.

Luc weer afgezet op de trein naar Maastricht. Was erg gezellig om hem de afgelopen twee weken thuis te hebben. Het was weer als vanouds, een compleet gezin. Leuk ook te zien hoe de gebroeders weer verder gaan of Luc gewoon nog thuis woont.

Tussen kerst en oud en nieuw ben ik een week vrij geweest. De kerst hebben we bij familie in het westen gevierd en oud en nieuw bij vrienden in Loon. Ik merk dat de ziekte van mijn moeder toch altijd op de achtergrond aanwezig is. Dat maakt dat ik niet helemaal tot rust ben gekomen in de vakantieweek. Het was ook maar een week, ik ben gelijk het nieuwe jaar weer gestart. Werken geeft daarentegen wel weer genoeg afleiding, dus het is wel lekker om weer aan het werk te zijn deze week. Ik heb de tijd ook hard nodig, omdat er allerlei mooie uitdagingen liggen. We gaan binnenkort starten met de Bewust Leidinggeven cursus en ik ben officieel begonnen als veiligheidsadviseur voor de "onshore" projecten. Per dag krijg ik met nieuwe mensen te maken en ik moet zeggen dat ik dit zeer enerverend vind. Ik heb van een collega nog een klus in het westen overgenomen, mijn oude werkgebied. Leuk om hier ook weer te zijn en iedereen het beste te wensen voor het nieuwe jaar. Het geeft mij de gelegenheid om extra langs mijn ouders te gaan. Mijn vader is gelukkig weer een beetje aan het opknappen van de longontsteking die hij na de kerst heeft gekregen. Mijn moeder wordt niet echt beter, dit houdt in dat we zo lang mogelijk voor kwaliteit van leven moeten gaan. Hopelijk kan ik aan kwaliteit bijdragen door zo nu en dan bij ze langs te gaan.

Zelf ben ik niet aan culturele activiteiten toegekomen tussen kerst en oud en nieuw. Een concert in de Amer, van Two Dollar Tuesday Tuesday, konden we niet bijwonen omdat ik bij mijn moeder in het ziekenhuis op bezoek ben geweest. Het concert van Cuby dat gisteren gepland stond ging natuurlijk ook niet door. Luc en Sjef zijn wel druk bezig geweest met de jaarafsluiting van NiznO. Zelf hebben we met vrienden naar Amelie gekeken. Voor ons was dit al de zevende keer, maar het blijft nog steeds een visueel spektakel. Voor Gerdien en Johan was dit hun eerste kennismaking met Amelie, ik denk dat er weer een paar fans bijzijn. Josee en ik zijn begonnen aan de tweede reeks van "the Killing". Ook deze serie is erg goed. Het kost moeite niet alles direct achter elkaar te kijken. Tijdens mijn autoritten naar het westen beluister ik het audioboek over het leven van Steve Jobs. Erg inspirerend. Ook hierbij moet ik de neiging onderdrukken om niet meteen terug te rijden om zo nog eens tweeëneenhalf uur te kunnen luisteren. Geweldig om de verhalen achter de introductie van de verschillende Apple producten te beluisteren. En natuurlijk de bijzondere onderlinge relaties tussen de verschillende grote mannen van Apple. Een aanrader. Het naast mijn bed boek is "De Opwindvogelkronieken" van Haruki Marukami. Een dikke pil, maar doordat dit erg prettig wegleest is het alleen maar mooi. 

Tweenuleentwee, we doen het ermee. Ik ga er wat moois van maken. Doen jullie mee??

Reacties