Bizar


Wat een bizarre week. We zitten met betrekking tot mijn moeder in een emotionele achtbaan. Vorig weekend bij de bediening geweest. We waren in de veronderstelling dat het einde er snel aan zou komen. Maandag een gesprek gehad met de huisarts, die heeft aangegeven dat het ook nog wel twee, drie maanden aan kan lopen. Aan de ene kant blij, dat ze waarschijnlijk nog een poosje bij ons is. Aan de andere kant vind ik dit ook heel moeilijk om te zien gebeuren. Geeft dit ons de mogelijkheid rustig afscheid te nemen?? Maar wat is in deze periode de kwaliteit van leven?? Of gaat het toch allemaal sneller?? 


Om een beetje los te komen van alle gedachten aan ma heb ik mij lekker op mijn werk gestort. Ik heb zelf een cursus Bewust Veilig Leidinggeven gegeven. De afwisseling met mijn baan als veiligheidsadviseur voor projecten vind ik geweldig. Twee dagen met een groep van leidinggevenden van NAM en de contractors bezig zijn. Ik merk wel dat dit zeer intensief is omdat ik continu alert ben en signalen uit de groep oppik. Het resultaat is echter goed, gebaseerd op de feedback formulieren die we aan het eind terugkregen. Dit kwam overeen met het gevoel dat ik tijdens de twee dagen had. Wel bijzonder om te merken, dat dingen soms heel anders gaan dan ik ze van tevoren in gedachten had. Ik heb dus ook uit deze twee dagen weer leermomenten gehad, dingen die ik in de volgende cursus weer anders kan aanpakken. Het is dus niet alleen voor de cursisten een leerproces.

Woensdagavond na de cursus zat mijn hoofd dan ook helemaal vol. Heel ander werk, cursussen geven. Na het eten ben ik daarom een lekker rondje gaan hardlopen. Koud maar erg louterend. Ik bedacht mij dat dit bijna eenzelfde setting was als de wintertriatlon, maar dan zonder bergen.
Doordat ik de wintertriatlon heb afgezegd had ik weer twee dagen waar ik niet op had gerekend. Dit kwam mooi uit, want er lagen nog genoeg dingen op mij te wachten. Op donderdag wel besloten om de vrijdag toch zoals gepland vrij te zijn. Ik was er immers nog niet toe gekomen om te schaatsen.

Donderdagavond naar een concert van Tim Knol in de Amer geweest. Tim had dit concert gepland ter voorbereiding op zijn theater toer. Hij had Pepijn uit Hoofddorp gevraagd het concert te openen. Dit was leuk. Tim zelf was echt fenomenaal. Wat een heerlijke podium presentatie en wat een gemak van handelen. Gaat het fout, dan gaat het fout, ik ben hier om plezier te maken straalde hij uit. Wat mij betreft is hij hier voor 100% in geslaagd.  

Vrijdag geschaatst op Kampsheide, een natuur ven hier dicht in de buurt. Op de fiets ernaar toe en rondjes draaien. Het was er heerlijk rustig. Drie tot vier ander mensen. Ik had twee paar schaatsen meegenomen. Mijn eigen hoge noren en de boot noren van Luc. Na twee rondjes op mijn eigen noren, merkte ik dat dit niet lekker ging. Mijn enkel is voor schaatsen nog niet top. De boot-schoen noren van Luc waren prima. Even wennen maar toen heb ik lekker twee uur geschaatst. Zaterdag ook nog maar naar het Zuidlaardermeer gegaan, ik had immers de smaak te pakken en mijn enkels hielden zich goed. Hier nog 30Km geschaatst. Wat een genot. Prachtig ijs, dat geregeld werd geveegd. En wat een sfeer. Ijs verbroedert echt. 

Al met al even heerlijk bijgetankt na een bizar begin. Ik kan er weer even tegen. Ik zal mijn frisheid nodig hebben de komende periode.

Reacties