John's passie


Lekker zo’n lang paasweekend.
Had ik wel nodig om los te komen van het werk. Het is druk.
De audit op het project Grijpskerk is goed verlopen. Het rapport komt over een paar weken maar de  mondelinge terugkoppeling van het auditteam waren tevreden stemmend. Deze week zelf een incidentonderzoek uitgevoerd. Altijd interessant om te doen. Nu de informatie nog uitwerken. Ook met de process safety reviews maken we goede vorderingen. We zijn zover dat we de eerste terugkoppeling aan het managementteam kunnen doen. Ik begin mijn weg in de projectomgeving steeds beter te vinden. Dit betekent ook dat mensen mij steeds beter weten te vinden. Dat is prettig, maar geeft ook meer druk op de agenda.

Dit weekend begonnen met een mooie ATB tocht door Boswachterij Gieten. Geweldig om hier in de ochtend helemaal alleen te rijden. Er lopen in dit bos verschillende routes. Ik heb hiervan de rode route gedaan. Op een gegeven moment sprong er een ree voor mij uit het bos in.
Het was wat jammer dat ik geen proviand had meegenomen. Na 50 km was ik blij dat ik weer thuis was en een lekker stuk notenkoek kon eten.
’s Avonds genoten van de Holland Sport special van Wilfried de Jong over Parijs Roubaix, de opmaat voor de koers.
Zaterdag met Luc een tocht op de wielrenfiets gemaakt. We zijn hierbij door Foxhol en Sappemeer gekomen. Ik had mij niet gerealiseerd dat hier nog een aantal scheepswerven liggen. Toch goed voor de ontwikkeling zo’n fietstocht, en niet alleen voor de spierontwikkeling. ’s Middags konden we bij Ad en Suhela aanschuiven voor een verrukkelijke lamsstoofschotel. Slow cooking uit de oven.  Hierna met Ad naar een concert van King of the World geweest. De nieuwe band van Erwin Java. Een heerlijk concert, waarbij mij vooral de hammondorgel spelende maffe toetsenist is bijgebleven. Helaas was het niet toegestaan om foto’s te nemen.

Eerste Paasdag was gereserveerd voor familiebezoek aan (schoon)ouders.
Met mijn moeder gaat het, gezien de omstandigheden, redelijk goed. Ze heeft er dagen bij dat ze het behoorlijk benauwd heeft. Met Pasen ging het echter goed. We hebben gezamenlijk naar de Parijs Roubaix overwinning van Tom Boonen zitten kijken. Hierna heb ik een Shepherds Pie gemaakt, zodat mijn vader even achterover kon leunen en  gewoon kon aanschuiven zonder zelf te koken.
We hebben een laptop achtergelaten, die voorzien is van een camera, zodat we ook kunnen skypen de komende periode. Ver weg en toch dichtbij. Eens kijken of dit werkt.
Bij mijn schoonouders bleef het bij een snelle kop koffie en wat bijpraten. Gelukkig gaat het met hun beiden goed. De pacemaker werkt goed (schoonmoeder) en je kan prima zonder galblaas (schoonvader).

De tweede paasdag begonnen met een hardlooprondje, geheel droog af kunnen werken ondanks de dreigende luchten. In het bos bij het “Poepenhemeltje” maar de koptelefoon afgedaan, omdat er een hevig concert van vogels gaande was. Hardop bezig indruk te maken. Daar kan geen iPod tegenop.
Een multidisciplinair sport-paasweekend dus, ATB, wielrennen en hardlopen.
Om de energie weer een beetje op peil te brengen een kip-dopiaza gemaakt. Een indiase curryschotel. Gemaakt met kip-dijen, gegaard op een slow-cooking manier, ongeveer drie uur bij 70 °C. Het vlees gaart optimaal, en behoudt zijn malsheid. Na zo’n pittig sportweekend mag je een keer extra opscheppen.

Het paasweekend doorgekomen met mijn spotify playlist, gemaakt na het doorspitten van oude MOJO's. Dit keer de Matheus Passie overgeslagen. Nog wel naar de Johannes Passie (John's Passion) geluisterd- nog mooier (?!).

Reacties