Zichtbare verbetering?


Het is nu ruim een week geleden dat er een laserbehandeling aan een lekkend bloedvat in mijn oog heeft plaatsgevonden. Dit bloedvat is, als het goed is, dicht gelaserd. Een behandeling van een paar minuten. Ik dacht nog dat de oogarts de apparatuur aan het instellen was, toen hij mij meldde dat de behandeling reeds klaar was. 
Is er sprake van zichtbare verbetering? Ik denk soms dat mijn zicht verbeterd is, maar ik heb nog steeds een vervorming. Het is lastig te beoordelen of het vooruitgaat. Ik heb gemerkt dat mijn hersens erg wennen aan een stabiele situatie met betrekking tot beeld van mijn ogen. Verandering en ook verbetering geeft instabiliteit en is lastiger goed te beoordelen. Over een paar weken mag ik terug naar het UMCG dan gaan ze een scan uitvoeren om vast te stellen of het bloedvat echt dicht is. We zullen zien J.

Met betrekking tot mijn moeder is er inderdaad sprake van zichtbare verbetering. Ze heeft goede medicijnen om de benauwdheid tegen te gaan. Daarnaast heeft ze zelf een sterke “drive” om uit bed te komen en door de kamer te lopen. Ze wil straks met de zomer nog in de zon op het balkon zitten. Mentaal erg sterk. Dat is de manier om tegen de kanker te vechten. Alhoewel die wel gewoon zijn vernietigende werk blijft doen helaas. Ik hoop van harte dat ze nog zonnebrand nodig heeft dit jaar.

Op het werk druk bezig met de cursus bewust veilig leidinggeven. Deze week geven we de laatste cursus van de eerste serie. Er is alweer een hele wachtlijst ontstaan van mensen die ook nog de cursus willen volgen. Inmiddels zien we in de veiligheidsprestatie van NAM een duidelijke verbetering. Dit kan niet alleen door de cursus komen. Alle aandacht, de wil van management en de cursus hebben hierop allemaal hun invloed. Vasthouden!
Deze week met mijn intervisie groep van het HVK wezen kijken op het terrein van Chemie-Pack in Moerdijk.  Een klasgenoot is hier voor de provincie bezig met het schoonmaken van dit terrein. Bizar om te zien dat een deel van het terrein er nog bij ligt of de brand maar kortgeleden heeft plaatsgevonden. Ruim een jaar na dato, de brand was in januari 2011. Ook bijzonder te horen waar je allemaal tegenaan loopt met het opruimen van zo’n calamiteit. Jammer dat dit niet als ramp is aangemerkt. We hadden het gevoel dat dit meer mogelijkheden had geboden om met een beter totaal milieurendement het terrein effectief schoon te maken. Nu geldt er milieuregelgeving van normale bedrijfsvoering.

Nieuwe hardloopschoenen. Heerlijk. In Duitsland besteld via internet en keurig binnen een paar dagen geleverd. Toch weer een duidelijk verbeterde vering. Het was inderdaad tijd voor een paar nieuwe.
Ik heb mezelf ingeschreven voor Limburgs mooiste, een toertocht op de racefiets. De Amstel Gold race van verleden week gaf mij toch wel wat kriebels. Ik heb erg veel zin om 2 juni samen met Johan de heuvels te bedwingen.

Gisteren in de Nieuwe Kolk geweest tijdens de open dag. Luc heeft een erg mooi thuis theater gekregen. Hier is sprake van een duidelijk zichtbare verbetering ten opzichte van de oude Kolk. Ik kijk uit naar de officiĆ«le opening en de opening van het restaurant naast de Nieuwe Kolk.  Assen zet zich op de kaart.
We zijn er verleden week nog naar de film geweest. Intouchables. Wat een verrassend sterke feelgood movie! Het moet zichtbaar zijn geweest dat ik met nog meer plezier uit de bioscoop kwam dan ik erin ging.


Reacties