Zomertijd



Of wat er allemaal gebeurt in een week met een uur minder.

Inmiddels is de temperatuur weer gezakt tot normale waarden. Begin deze week was het zowaar bijna zomer. Verleden week de klok een uur vooruitgezet en het weer werkte mee, zomertijd! We hebben hier met collega’s gelijk gebruik van gemaakt en de vaste ATB ronde van Loon gefietst. Het was heerlijk. Nog wel koud in het begin, maar de zon maakte het al snel aangenaam. Tot en met woensdag bleef het mooie weer aanhouden. ’s Woensdags na mijn werk ook nog een rondje op de ATB gefietst. Ik had nog een lange mouwen shirt aangetrokken, maar dit was overbodig. Op het Balloërveld door het rulle zand had makkelijk met korte mouwen gekund.

Het weer heeft wel een bijzondere rol gespeeld deze week. Doordat je toch een uur vroeger naar je werk gaat was het nog erg mistig rondom de meanderdijk, het stuk wat ik fiets wanneer ik buitenom rij. Hier heb ik een paar fraaie foto’s gemaakt. Echt de moeite om even bij stil te staan.














Mijn moeder leek twee weken geleden echt weer beter te gaan. Helaas ging het toen met mijn vader minder goed. Die werkt echt heel hard als zorgverlener, dit gaat echter wel ten koste van zijn eigen gezondheid. Gelukkig kon ik telefonisch extra zorg regelen, zodat mijn vader kans had zich te herstellen. De opleving van mijn moeder blijkt ook maar beperkt. Inmiddels heeft ze het toch weer regelmatig erg benauwd. We hebben in ieder geval afgesproken samen Pasen te vieren.

Op het werk was het een drukke week. Door vakanties en een zieke zie je toch dat er op de mensen die er nog wel zijn extra druk komt te staan. Komende week zijn de meeste mensen weer terug en krijgen we extra mankracht om de ziekte op te vangen.
De audit op het Grijpskerk project is deze week begonnen. Het lijkt tot nu toe goed te lopen. Morgen zal ik worden geïnterviewd. Benieuwd wat ze gaan vragen. Komende week ook nog een incidentonderzoek uitvoeren en weer een process safety review op een project in Groningen.
Gelukkig heb ik ook nog een vrije dag afgesproken, lekker naar de sauna samen met Josee. Daar kijk ik echt naar uit!
Verder is de kogel door de kerk. Het inschrijfformulier is gedownload. In juni ga ik starten met de masteropleiding voor management van veiligheid, gezondheid en milieu, de MoSHE. Spannend!

Na een gezellig etentje met Bauke en Monique in de Markies in Groningen, helemaal in de ban van Evernote. Wat een ongekende mogelijkheden om zaken te bewaren, onthouden, categoriseren en overal ter beschikking te hebben. Een aanrader!



Reacties