En het doek valt…


Nee nog niet voor mijn moeder.
Luc is gestopt met zijn performance opleiding. Hier is dus het doek letterlijk gevallen. Jammer dat hij in Maastricht niet heeft kunnen vinden wat hij had gehoopt. Hij komt voorlopig weer terug naar Assen om zich te oriënteren op de toekomst. Ik ben benieuwd wat het wordt. Er zijn gelukkig genoeg mogelijkheden met zijn profiel en inmiddels levenservaring.

De vorige blog over zichtbare verbetering was nog maar net gepost of het ging mis. Mijn moeder kreeg het meer benauwd. Er lijkt geen sprake meer te zijn van uit bed gaan en naar balkon lopen. Nieuwe medicijnen leveren geen resultaat en het verhogen van de dosis van de oude lijkt nog de enige mogelijkheid. Ook verhoging van de morfine pleisters wordt aangeraden, maar hier heeft ze zelf nog geen zin in. Ze wil nog zo lang mogelijk de controle houden. Hoelang?

Op de NAM hebben we de eerste reeks Bewust Veilig Leidinggeven cursussen achter de rug. We hebben goede feedback van de deelnemers gekregen. Het was erg leuk om te doen, energie gevend. De volgende reeks gaan we na de vakantie geven. Vrijwel alle trainers willen blijven meedoen.

Over twee weken ga ik weer terug naar de oog poli. Mijn zicht links lijkt iets verbeterd, maar volgens mij is de lekkende ader nog niet geheel gedicht. Ik ben benieuwd of een scan dit gaat bevestigen.

De tuin lijkt niet gebukt te gaan onder liefdevolle verwaarlozing. Afgelopen weken flink wat overtollig hout weggesnoeid. Er blijft nog genoeg over. De appelboom in de pot heeft de stevige winter gelukkig overleefd. Hij staat zelfs volop om bloei momenteel. Eens kijken of we in de herfst appels kunnen oogsten. Verder woekert de zevenblad vrolijk door. Gelukkig is dit prima te eten. De eerste oogst, klaargemaakt als spinazie, smaakte prima. If you can't beat it, eat it!


Sjef is bezig met de voorbereiding van de VWO examens. Gaat hij het redden? Wij zijn benieuwd. En daarna? De BNN-academie?

Zelf ga ik weer aan de bak met studeren. De inschrijving voor de Management of Safety, Healty and Environment, (MoSHE) studie is de deur uit. Voorzien van een motivatie, mijn CV en mijn HVK diploma en natuurlijk niet te vergeten een studieovereenkomst met de NAM. Ik heb een reactie ontvangen dat de informatie is overgekomen en dat de intake gesprekken zullen worden gepland.  Wel vreemd om in deze situatie (moeder) weer met een studie te beginnen, maar ik heb er ongelooflijk veel zin in. Het is voor mij ook een manier om ook weer vooruit te kijken.  
Haal maar weer op dat doek, ik ga weer aan een nieuwe scene beginnen.

Reacties